Trust-service Status List (TSL) TS 102 231


The purpose of a Trust-service Status List (TSL)  is to provide a harmonized way in which schemes having an oversight role with regards to trust services and their providers (trust service providers – TSPs) can publish information about the services and TSPs which they currently oversee, or indeed (through the provision of historical information) have overseen.

The confidence of parties relying on certificates or other services related to electronic signatures is improved if they have access to information that will allow them to know whether a given TSP  is operating under the approval of any recognized at the time of providing their services and of any dependent transaction that took place.

The information should be available for a wide range of services and schemes, including the use of Qualified Certificates. The importance of this information is especially significant for cross-domain and international transactions. This information should preferably be accessible using an on-line protocol, although accessibility both off-line and on-line should be possible.

Entities having such an oversight role could be supervisory systems or voluntary approval schemes as defined in  article 11 of Directive 1999/93/EC (see bibliography), similar schemes established by other sovereign states or economies (e.g. certain government e-authentication frameworks), and those established by specific industry sectors or for international promotion of trust services.

This objectives are achieved trhough adoption of standard ETSI TS 102 231

Una TSL, o lista de servicios de confianza, es una lista definida en las especificaciones técnicas ETSI TS 102 231, Provision of harmonized Trust Service Provider status information, que identifica prestadores de certificación de confianza y permite la definición de esquemas constituidos por diversos TSPs (Trust Service Providers) así como los servicios que ofrecen, permitiendo la inclusión de información histórica con el fin de poder determinar vínculos de confianza en el transcurso del tiempo.

La inclusión en una lista de servicios de confianza significa la admisión del certificado del prestador dentro del ámbito de uso de la lista en cuestión.

La existencia de este modelo de gestión de la confianza simplifica la gestión de las políticas de firma electrónica de las diferentes aplicaciones, en particular en el sentido de que no precisan gestionar las entidades de certificación que, en general, se consideran aceptables para determinados usos, sino centrarse sólo en requisitos particulares, referidos a la firma.

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